اطلاعیه قطع برق شهرک های صنعتی

بر اساس نامه شرکت توزیع نیروی برق استان تهران، برق شهرک‌های صنعتی از ۱۵ خرداد امسال تا ۱۵ شهریور، هر سه‌شنبه از ساعت ۱۱ صبح تا ۱۱ شب قطع می‌شود.

به گزارش ایسنا، گزارش‌های دریافتی از برخی شهرک‌های صنعتی تهران حاکی از این است که با افزایش دمای هوا، قطعی برق واحدهای تولیدی از فردا آغاز می‌شود.

بر اساس نامه شرکت توزیع نیروی برق استان تهران، برق شهرک‌های صنعتی از ۱۵ خرداد امسال تا ۱۵ شهریور، هر سه‌شنبه از ساعت ۱۱ صبح تا ۱۱ شب قطع می‌شود.

سال‌های گذشته هم با آغاز فصل گرما، قطعی‌های پراکنده برق آغاز می‌شد که البته سال گذشته کمبود برق چندین بار به استخراج ارزهای دیجیتال نسبت داده شد.

اما درخواست همیشگی تولیدکنندگان این است که قطعی برق با برنامه‌ریزی و اعلام قبلی باشد تا به تولید آسیب نزند.

به طور کلی دیزل ژنراتورها براساس کاربرد به دو دسته ی زیر تقسیم می شوند: دیزل ژنراتور استندبای یا اضطراری ژنراتور اضطراری هنگامی استفاده می شود که برق شبکه قطع می شود. در این هنگام دیزل ژنراتور اضطراری به عنوان پشتیبان به مدار وارد می شود و برق موردنیاز را تامین می کند مانند تامین برق اضطراری مناطق مسکونی و بیمارستان ها. دیزل ژنراتور پرایم، دیزل ژنراتورهایی هستند که برای کار در مدت زمان بیشتر از ژنراتورهای استندبای ساخته شده اند. مثلا هنگامی که برق شهر به دفعات زیادی قطع می شود یا در جاهایی که برق شهر در دسترس نیست از دیزل ژنراتور پرایم استفاده می شود مانند اکتشاف معادن و کمپ ها. از ویژگی این نوع دیزل ژنراتور می توان به لود ثابت و توان کمتر از 75 درصد اشاره کرد. از دیزل ژنراتور دائم کار، در جاهایی که نیاز به تامین برق دائمی دارند مانند دیتا سنترها استفاده می شود.