دیزل ژنراتور یا ژنراتور گازسوز؟ کدامیک مناسب تر است؟

دیزل ژنراتور یا ژنراتور گازسوز

انتخاب بین دیزل ژنراتور یا ژنراتور گازسوز یکی از چالش های مدیران و صاحبان صنایع می باشد. استفاده از دیزل ژنراتورها به عنوان یکی از راه حل‌های اصلی در تأمین برق برای صنایع، مجتمع‌ها، کارخانه‌ها، بیمارستان‌ها و سایر مکان‌ها بسیار معمول است. این امر نشان از گستردگی و پراکندگی آن‌ها در اکثر نقاط روزنه‌های اقتصادی دارد. این امر نشان از فواید بسیاری دارد و نسبت استفاده از دیزل ژنراتورها بیشتر از ژنراتورهای گازسوز است.

دیزل ژنراتور

  • کارکرد دیزل ژنراتورها بر اساس اصل تبدیل انرژی حرارتی به انرژی برقی است. در این دستاه همچنین از موتور دیزل برای تولید برق استفاده می‌شود.
  • این نوع دستگاه‌ها اغلب با سرعت چرخش نسبتاً بالا از 1500 تا 3000 دور در دقیقه عمل کرده و بر این اساس توان بالا و راندمان بالایی دارند.
  • دیزل ژنراتورها برای مصارف مختلف مانند تولید برق برای خانه‌ها، شرکت‌ها، فروشگاه‌ها، ایستگاه‌های پمپاژ، بیمارستان‌ها، واحدهای صنعتی و … استفاده می شوند.
  • این نوع ژنراتورها نیاز به نگه داری و بازرسی های مکرر از سمت کاربر نداشته می تواند تا سال‌ها بدون مشکل ادامه دارد.

ژنراتور گازسوز

  • دیگر یک گزینه محبوب و کاربردی برای تأمین برق از ژنراتور گازسوز است. این دستگاه عمدتاً بر اساس اصل تولید انرژی الکتریکی از گاز طبیعی یا مایع نفتی عمل می‌کند.
  • این ژنراتورها تولید صدای کمتری نسبت به دیزل ژنراتورها دارند و از این رو برای محیط‌هایی که نیاز به سر و صدای کمتر دارند، مناسب‌تر هستند.
  • از این دستگاه‌ها در محل‌هایی چون رستوران‌ها، مجتمع‌ها مسکونی، مکان‌های تفریحی، و شرکت‌های کوچک و متوسط پر استفاده می‌شود.
  • ژنراتور گازسوز نیاز به نگهداری و خدمات پس از فروش منظم دارد و نیاز به تعویض و تعمیرات روزانه دارد.

 

جمع بندی

انتخاب دیزل ژنراتور یا ژنراتور گازسوز در پروژه های مختلف نیازمند بررسی کامل شرایط و مقتضیات پروژه می باشد . کارشناسان کیا دیزل اسپادان آماده ارائه خدمات و مشاوره مهندسی در خصوص انتخاب بهترین مولد برق برای پروژه های شما می باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *