راهنمای خرید موتور برق

تهیه موتور برق برای خیلی از کسب و کارها مهم و واجب است. چرا که ماندگاری بعضی از کسب و کارها به به طور کامل با برق ارتباط دارد. برای نمونه جایی مثل یک مرغداری را تصورکنید که سیستم های تنظیم دمای آن به برق متصل اند و بدون آن کار نمی کنند. در صورتی که برق برود ، مرغداری خسارات جبران ناپذیری را تجربه خواهد کرد. یا در منازل مسکونی زمان قطع شدن برق دیگر نمی توان از وسایل برقی استفاده کرد.

به این خاطر خیلی از مردم تهیه موتور برق را لازم می دانند. شیوه تهیه موتور برق  بسیار اهمیت دارد. پیشنهاد می کنیم در صورتی که قصد تهیه موتور برق دارید اول راهنمای خرید موتور برق را مطالعه کنید و سپس از شرکت هایی مثل کیادیزل اسپادان آن را تهیه نمایید.

موتوربرق

موتورهای برق به سیستم هایی اطلاق می گردد که سوخت فسیلی کسب می کنند و آن را نیروی مکانیکی مبدل می سازند. با وصل کرد این ابزار به ژنراتور این امکان برای شما وجود دارد که برق تک‌فاز یا سه‌فاز بدست آورید. اکثر مصارف موتورهای برق در محیط های بیرونی که امکان استفاده برق‌ را ندارند مانند بیابان ها می باشد. موتور به کار برده شده در این سیستم براساس سوخت مورد استفاده آن به سه گروه بنزینی، دیزلی و گازسوز دسته بندی می‌شود .

به این خاطر که موتورهای برق با شیوه های گوناگونی ساخته شده اند، قطعه های مختلفی هم در ایجاد آن ها به کار برده می شود. بعضی از با اهمیت ترین قطعات به کار برده شده در ساخت موتوربرق های مختلف شامل موارد زیر می باشد:

_موتور احتراقی که می بایست نیرومحرکه سیستم را با مبدل نمودن نیرو مکانیکی به الکتریکی، برآورده سازد.

_مولد برق ژنراتور ،نیروی مکانیکی را از موتور دریافت کرده و آن را به نیروی الکتریکی مبدل می سازد. مولدهای برق گوناگونی هست اما موتورهای برق نوع دوپل آن بهتر می باشد.

_ از با اهمیت ترین قسمت های موتورهای برق دستگاه تنظیم‌کننده ولتاژ خارج شده از سیستم می باشد. این دستگاه که اسم آن AVR است ، می بایست بر ولتاژ برق خارج شده از سیستم نظارت داشته باشد ؛ اگر که برق خارج شده ولتاژ خوبی نداشت یا افت و خیز داشت ، برای پیشگیری از صدمه دیدن سیستم برق قطع می شود.

_مخزن سوخت نهایی ترین جز مشترکی است که در تمامی موتورهای برق موجود است.

_تابلو برق یا پنل کنترل که با استفاده از آن این امکان برای اشخاص وجود دارد که ، ایجاد برق از طریق موتور برق را بررسی و کنترل کنند. پنل برق گونه های مختلفی دارد.

_تنظیم کننده ولتاژ که قادر است ولتاژ ایجاد شده از طریق موتور برق را با ولتاژی که ما برای سیستم مشخص کرده ایم هماهنگ کند.

-سیستم خنک کننده  زمانی که موتور برق هم مثل خیلی از تجهیزات صنعتی دیگر زمان کار کردن گرم می شود. سیستم خنک کننده جهت خنک کردن دستگاه شروع به کار می کند.

-خروجی های موتور برق به صورت Ac  و Dc وجود دارند.

-تنظیم کننده سرعت که فرکانس برق ایجاد از طریق موتور برق را با فرکانس مشخص شده هماهنگ می کند. به این سیستم گاورنر نیز اطلاق می گردد .

نحوه کار موتوربرق بنزینی

همان طور که از اسم آن هم پیداست جهت شروع به کار موتور این سیستم بنزین مصرف می شود. به خاطر سهولت امکان دست یابی به بنزین، بهره گیری از گونه های مختلف موتورهای برق بنزینی اغلب طرفداران زیادی دارد .به این خاطر جهت استفاده در منازل و امور نیمه ‌صنعتی استفاده بسیاری دارد.از یک سمت دیگر هم شروع به کار و شیوه ی سرویس راحت آن است و همین امر سبب شده تا استفاده کنندگان در بهره گیری از آن دشواری نداشته باشند نشوند.

نحوه کار موتوربرق دیزلی

بعضی از موتورهای برق جهت آغاز به کار گازوئیل احتیاج  دارند به این خاطر آن ها را موتور برق گازوئیلی یا موتور برق دیزلی می نامند. این موتورها زمانی که کار می کنند دود و سروصدای بسیاری را ایجاد می‌کنند؛ پس خوب است که برای استفاده در منازل مسکونی به کار برده نشود. این نکته شایان ذکر است که جهت سرویس نمودن آن می بایست یک شخص متخصص را دعوت کنید.

نحوه کار موتوربرق گازسوز

نهایی ترین نوع موتور برق که مدت زیادی نیست به کشور ما وارد شده اند، موتورهای برق گازسوز می باشند. این سبک موتور جهت آغاز به کار خود می بایست به گاز شهری وصل باشند ، به این خاطر دودی حامل گاز دی اکسید کربن از خود بیرون می دهند.

انواع موتوربرق براساس شیوه راه‌اندازی

شیوه راه اندازی موتورهای برق باهم فرق می کند به این خاطر می شود آن ها را بر مبنای نحوه آغاز به کارشان در گروه های گوناگونی دسته بندی کرد که عبارتند از :

.موتورهای برق هندلی

.موتورهای برق استارتی

.موتورهای برق ATS

بهترین موتور تولیدکننده برق کدام است؟

موتورهای برق موجود ایران از نظر مقبولیت و محبوبیت در بین خریداران عبارت‌اند از بنزینی، دیزلی و گازسوز. موتورهای برق بنزینی بخاطر داشتن برخی از خصوصیات ، خواستاران زیادتری دارند. که این خصلت ها عبارتند از :

.حمل راحت

.شیوه سرویس آسان

.سوخت در دسترس

.اجزای یدکی در دسترس

اما این نکته را باید بدانید که نیروی خارج شده از موتورهای دیزلی تقریبا 15 الی 20 کیلووات است که از نوع بنزینی زیادتر می باشد ، به این خاطر اغلب در صنایع از این نوع بهره مند می شوند. اغلب خریداران با تصور اینکه موتورهای گازسوز امکان دارد انفجار پیدا کنند ، میلی به خرید آن ندارند .

مصارف خرید موتور برق

موتور برق سیستمی است که با سپری کردن روند ویژه ای نیروی بدست آمده از سوخت فسیلی را به نیروی الکتریکی مبدل می سازد و برق ایجاد می کند. به طور متداول موتور برق برای محیط هایی استفاده می شود که برق شهری در آن قطع شده است. موتور برق این نبود برق را سریعا برطرف می کند. با رفتن برق در خانه های مسکونی نمی شود از ابزارآلات مهم برقی بهره مند شد. یا در سوپر مارکت ها امکان دارد رفتن برق برای زمان زیادی سبب خراب شدن مواد خوراکی شود. همین طور موتور برق برای محیط هایی بیرون شهر که برق شهری در آن ها امکان استفاده ندارد خیلی کارآیی دارد. استفاده موتور برق برای ایجاد برق می باشد.

گونه های مختلف موتور برق این امکان را دارند که هم برق تک فاز و هم برق سه فاز ایجاد نمایند. برق تک فاز همان برق شهری را می گویند 220 ولت می باشد و جهت استفاده های منازل مسکونی و استفاده بار کم به کار برده می شود. برق سه فاز برق صنعتی را می گویند که جهت پروژه های صنعتی استفاده می شود و برق ایجاد شده آن 380 ولت است.

موارد لازم جهت خرید موتور برق که باید بدانید عبارتند از :

جهت خرید موتور برق می بایست موارد بسیاری را مد نظر قرار دهید. پیش از هر چیزی می بایست اول میزان بار مورد استفاده  خود را بسنجید. این امکان برای شما وجود دارد که این امر را خودتان انجام دهید و هم می توانید از کارشناس برق بخواهید برایتان انجام دهد. جهت اندازه گیری و سنجش بار مورد استفاده اول می بایست فهرستی از وسایل برقی که از آن ها بهره مند می شوید و لازم و مهم اند را آماده نمایید. پس از آن نیروی مورد استفاده آن ها را بسنجید و با هم جمع کنید. دقت داشته باشید که نیروی شروع به کار وسایل را هم مد نظر قرار دهید.

برای نمونه بعضی از وسیله ها جهت آغاز به کار نیروی خیلی زیادی را در یک ثانیه نیاز دارند. پس از آن نیروی مورد استفاده شان کم می شود. پس از برآورد نیروی مورد استفاده ، می بایست موتور برق هماهنگ با نیروی مورد استفاده را برگزینید. جهت خرید موتور برق می بایست از نیروی خارج شده از آن داده های تمام و کمالی را کسب کنید. در صورتی که مقدار نیروی خارج شده از موتور برق پایین تر از نیروی مورد استفاده شما باشد قادر نخواهد بود برق لازمه ی کار شما را برآورده سازد. پیشنهاد ما به شما این است که پیش از خرید موتور برق در خصوص گونه های مختلف آن بررسی های لازم را انجام دهید.

خرید موتور برق مرغوب از کیادیزل اسپادان

شرکت کیادیزل یکی از به روز ترین و معتمد ترین شرکت ها در خصوص فروش دیزل ژنراتور و موتور برق، تابلو برق و ژنراتور مارلی، کنترل پنل و… می باشد. با خرید موتور برق از شرکت کیادیزل این امکان برای شما وجود دارد که با اطمینان موتور برق خود را به کار برید. چرا که همه ی کالاهای این شرکت استاندارد های معتبر جهانی را و ضمانت نامه معتبر دارند. این شرکت با  وجود گروهی متخصص از حرفه ترین مهندسین و کاردانان برای انجام مشاوره جهت خرید موتور برق برای متقاضیان عزیز آماده است.همچنین این شرکت کار کوپله کاری، قرار دادن گونه های مختلف موتور برق را با بالاترین استاندارد های که امکان دارد انجام می دهد. در صورتی که می خواهید خرید موتور برق را انجام دهید این امکان برای شما وجود دارد با مشاوران ما در کیادیزل اسپادان مشاوره کنید و بهترین و مناسب ترین نوع موتور برق برای کار خود را خریداری نمایید.